Výzkum

Téma Výzkum na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Projekt NOMARS: U.S. Navy chce robotické lodě, které by byly odolné proti pandemiím | Zdroj:  Defense.gov

** Americké námořnictvo ve spolupráci s DARPA vyvíjí autonomní bojové lodě ** Ty budou kompletně bez lidské posádky ** Pokud tzv. projekt NOMARS uspěje, mohlo by to zásadně proměnit námořní síly

22.  5.  2020 | Stanislav Mihulka | 3

Po novém amfetaminu se hubne bez nežádoucích vedlejších účinků  | Zdroj:  Pixabay

Po novém amfetaminu se hubne bez nežádoucích vedlejších účinků

** Amfetaminy potlačují chuť k jídlu, zvyšují tělesnou aktivitu a pomáhají hubnout ** Mají ale celou řadu nežádoucích vedlejších účinků ** Vědci nyní objevili nové formy amfetaminů bez nežádoucích vedlejších účinků

19.  5.  2020 | Jaroslav Petr | 19

Nová dělostřelecká munice využívá pro větší dostřel ramjet | Zdroj:  Raytheon Missiles & Defense

Nová dělostřelecká munice využívá pro větší dostřel ramjet

** Odborníci se snaží vyvinout dělostřelecký projektil s ramjetovým pohonem ** Na tzv. projektu XM1155 pracuje i Raytheon ** Dotyčný projektil by mohl doletět do vzdálenosti přes 100 kilometrů

18.  5.  2020 | Stanislav Mihulka | 17

Řešení záhady: Jak vznikají galaxie ve tvaru písmene X? | Zdroj:  NRAO/AUI/NSF; SARAO; DES

Řešení záhady: Jak vznikají galaxie ve tvaru písmene X?

** S galaxiemi ve tvaru X si astronomové dlouho nevěděli rady ** Jejich tvar vysvětlovaly různé hypotézy ** William Cotton a jeho spolupracovníci se nyní rozhodli tuto záhadu vysvětlit

15.  5.  2020 | Stanislav Mihulka

Nevidomým lidem by mohly vracet zrak přeškolené buňky kůže | Zdroj:  Pickpik

Nevidomým lidem by mohly vracet zrak přeškolené buňky kůže

12.  5.  2020 | Jaroslav Petr | 2

Jaké komunikační drony nelze hacknout? Ptáky a psy! | Zdroj:  U.S. Air Force

Jaké komunikační drony nelze hacknout? Ptáky a psy!

** Vybraná zvířata by mohla sloužit jako živá komunikační centra ** Nesla by vybavení, které by vojákům umožňovalo být v kontaktu ** Takové komunikační sítě by sice byly jen dočasné, ale odolné proti hackerům atd.

11.  5.  2020 | Stanislav Mihulka | 17