Výzkum

Téma Výzkum na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Nový typ průmyslového robota je inspirovaný člověkem. Je rychlý a přitom velmi precizní

** Vědci vytvořili nový typ robota ** Dokáže uchopit velmi malé a jemné předměty a zároveň je rychlý ** Tým již vytvořil startup, se kterým chce zajmout nejdříve optický segment s výrobou čoček

13.  10.  2019 | Karel Javůrek | 4

Extrémní sluneční bouře mohou být častější, než jsme si mysleli | Zdroj:  NASA

Extrémní sluneční bouře mohou být častější, než jsme si mysleli

** Silné sluneční bouře jsou častější, než jsme si mysleli ** V současnosti přitom představují značné riziko ** Dnešní svět je totiž velmi závislý na citlivých technologiích

11.  10.  2019 | Stanislav Mihulka | 14

Astronomové použili záhadné rádiové záblesky k výzkumu galaktického hala | Zdroj:  ESO/M. Kornmesser, CC BY 4.0

Astronomové použili záhadné rádiové záblesky k výzkumu galaktického hala

7.  10.  2019 | Stanislav Mihulka

Levný a rychlý tisk tenké elektroniky umožňuje extravagantní tetování ale i flexibilní senzory na kůži

6.  10.  2019 | Karel Javůrek | 2

Bude dítě v dospělosti dobře vydělávat? Podle nové studie to lze poznat už ve školce

** Nepozorní, agresivní, vzdorovití už v mateřské škole? ** Tak to budou mít jednou na výplatní pásce nepříjemně málo ** Hyperaktivita nebo úzkostlivost předškoláků nemají na budoucí výdělky vliv

1.  10.  2019 | Jaroslav Petr | 51

Elon Musk splnil další slib. Tesla má nový typ baterie, která zaručeně vydrží 1,6 milionu najetých kilometrů

29.  9.  2019 | Karel Javůrek | 92

Jak nakrmit milion lidí na Marsu? Hmyzem a rostlinami | Zdroj:  NASA

Jak nakrmit milion lidí na Marsu? Hmyzem a rostlinami

27.  9.  2019 | Jiří Černý | 25

Elektronické cigarety zvyšují závislost na nikotinu. Hale jde ale proti proudu a chce kuřáky odnaučit kouřit

** Společnost Hava Health chce kuřáky zbavit jejich závislosti ** Připravila proto e-cigaretu Hale, kterou lze propojit s mobilem ** Elektronická cigareta postupně snižuje koncentraci nikotinu

27.  9.  2019 | Karel Kilián | 12

Vědci hledali odpověď na otázku, zda je možné vyslat misi k mezihvězdné kometě Borisov. K čemu dospěli? | Zdroj:  Canada-France-Hawaii Telescope

** Ve Sluneční soustavě máme dalšího mezihvězdného cestovatele ** Mnozí tvrdí, že bychom k němu měli vyslat sondu ** Je něco takového proveditelné?

26.  9.  2019 | Stanislav Mihulka | 9