Výzkum

Sledujeme výzkumné týmy napříč obory, od vývoje vakcín až po výzkum vesmíru. Výzkumů po celém světě probíhá nespočet, proto se zabýváme jen nejzajímavějšími výsledky. Všechny informace se přitom vždy snažíme ověřit na základě původní vědecké práce.

Stárnoucí hvězdy jsou slibné pro hledání mimozemského života. Už tolik magneticky nebrzdí | Foto: StellarResearcher, CC BY 4.0

** Stáží žlutého trpaslíka 51 Pegasi je srovnatelné se stářím Slunce ** Výsledky jeho analýz potvrzují, že již prošel výrazným zeslabením magnetického brzdění ** Toto zeslabení má závažné důsledky pro planetární systém dané hvězdy a to ve velmi pozitivním smyslu slova

18.  1.  2024| Stanislav Mihulka

Mimozemský život

Člověka zformovala evoluce tak, že mu to brání v řešení globálních problémů | Foto: Needpix.com

Člověka zformovala evoluce tak, že mu to brání v řešení globálních problémů

** Po tisíciletích evoluce se člověk dostal do nezáviděníhodné situace ** Často můžeme slyšet názory, že si lidstvo poradí stejně, jako si poradilo s problémy v minulosti ** Podle nové studie ale to, co nám po tisíciletí pomáhalo, nám teď v řešení našich problémů brání

10.  1.  2024| Jaroslav Petr |23

Evoluce

„Magické ostrovy“ na Titanu jsou zřejmě plovoucí organické ledovce | Foto: NASA/JPL/University of Arizona/University of Idaho

„Magické ostrovy“ na Titanu jsou zřejmě plovoucí organické ledovce

** Na severní polokouli Titanu, se nacházejí světlé skvrny, které se očividně pohybují a navíc existují jen omezenou dobu ** Vědci tyto skvrny objevili v roce 2014 a pokřtili je na „magické ostrovy“ ** S největší pravděpodobností masivní kusy zmrzlých a zároveň velmi porézních organických materiálů

8.  1.  2024| Stanislav Mihulka

Astronomie

Herodotos nepomlouval. Skytové skutečně vyráběli toulce z lidské kůže. | Public Domain

Herodotos nepomlouval. Skytové skutečně vyráběli toulce z lidské kůže.

5.  1.  2024| Jaroslav Petr

Historie

Zdánlivě geologicky nudný Mars má zřejmě bouřlivou vulkanickou historii | Foto: ESA/DLR/FU Berlin

Zdánlivě geologicky nudný Mars má zřejmě bouřlivou vulkanickou historii

2.  1.  2024| Stanislav Mihulka

Mars

Zákaz masa by měl na svět obrovské dopady. Většina lidí s takovými vůbec nepočítá | Foto: rawpixel.com

** Volání po vegetariánství či veganství zaznívá stále silněji ** Často je přechod na ryze rostlinnou stravu prezentován tak, že „stačí jen chtít“ ** Co by se ale stalo, kdyby hned zítra všichni obyvatelé planety tohle volání vyslyšeli?

27.  12.  2023| Jaroslav Petr |100