Výzkum

Téma Výzkum na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Překvapivý objev: Nové hvězdy vznikají hodně blízko naší supermasivní černé díry

** V centru Mléčné dráhy je oblast, která je vystavená hodně extrémním podmínkám ** Astronomové předpokládali, že by zde neměly vznikat hvězdy, ale mýlili se ** Farhad Yusef-Zadeh a jeho kolegové zde totiž objevili hned 11 čerstvých hvězd o velikosti blízké Slunci

6.  12.  2017 | Stanislav Mihulka

Zapomeňte na Supermana. Pravěku vládly superženy!

** Když pravěcí lidé přešli od lovu k zemědělství, méně se namáhali a jejich fyzička upadala ** Ženám ale tvrdé dřiny neubylo - naopak ** A tak byly ženy prvních zemědělců silnější, než dnešní závodní veslařky

4.  12.  2017 | Jaroslav Petr | 10

Světelné počítače jsou o krok blíž. Fotony jsme zkrotili v prostoru velikosti čipu

** Vědci vylepšili technologii pro světelné čipy ** Fotony jsou nástupcem elektronů nejen u přenosu dat, ale i u logických operací ** Nová technologie umožňuje interakci fotonů v řádech mikrometrů nanometrů

2.  12.  2017 | Karel Javůrek | 4

Muskova raketa by mohla vystřelit sondu k mezihvězdnému asteroidu

Muskova raketa by mohla vystřelit sondu k mezihvězdnému asteroidu 'Oumuamua

** Vědci navrhují vyslat sondu k prvnímu objevenému mezihvězdnému asteroidu s názvem 'Oumuamua ** Ten nedávno prolétl sluneční soustavou a vzdaluje se od nás rychlostí 26 km/s ** Dotyčný asteroid by se dal dohnat pomocí rakety, kterou chce Musk dostat lidi na Mars

1.  12.  2017 | Petr Kubala | 14

Většina Američanů by svěřila své peníze velkým technologickým firmám. Mají se banky začít bát? | Zdroj:  iphonedigital, CC BY-SA 2.0

** Analytická společnost Bain & Company udělala průzkum v oblasti moderního přístupu k finanční oblasti ** Lidé začínají mnohem více věřit velkým technologickým společnostem ** Důvodem je pomalost a zastaralé technologie, které banky používají

1.  12.  2017 | Karel Javůrek | 4

Proč jsou nafouknuté planety tak velké?

** Podle nové teorie by tzv. horké jupitery měly náležet k velmi nafouknutým planetám kvůli přívalu tepla ** To proudí z hvězd ve fázi červeného obra, kolem kterých obíhají ** Astronomům se již podařilo objevit hned dvě takové planety

29.  11.  2017 | Stanislav Mihulka | 1

Viry nutně nemusí jen škodit. Je možné, že nám i chrání zdraví!

** Přes sliznice střeva či plic nám denně proleze do těla třicet miliard rozličných virů ** Pronikají nám do nejrůznějších orgánů včetně mozku a pošťuchují tam imunitní systém **Co má tahle „virová armáda“ v lidském organismu za úkol?

27.  11.  2017 | Jaroslav Petr | 2

Nový způsob kvantového šifrování je 10x rychlejší. Je připravený pro běžné internetové linky

25.  11.  2017 | Karel Javůrek | 1

NASA otestovala padák pro třiadvacetioké marsovské monstrum

24.  11.  2017 | Petr Kubala

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

23.  11.  2017 | Stanislav Mihulka

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

22.  11.  2017 | Stanislav Mihulka | 4

První „editovaný“ člověk si sám provedl zásah do DNA! Kdo to je?

** Brianovi Madeauxovi zavedli lékaři do jater prostředek pro opravu dědičné choroby ** Primát člověka, který měl jako první v těle provedenou cílenou změnu DNA, ale zřejmě patří Josiahovi Zaynerovi ** Ten si podobný zásah do DNA provedl sám jen tak pro zábavu