Zdraví

Téma Zdraví na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Zdravý jídelníček šetří životní prostředí, dokazuje to vodní stopa

** Pokud by obyvatelé Evropy jedli zdravě, ušetřili by až třetinu vody spotřebované při produkci potravin ** Přitom by se nemuseli vzdát masa ** Pokud by ale přešli na vegetariánskou dietu, ušetřili by při výrobě potravin až polovinu vody

Včera | Jaroslav Petr | 4

Lidstvu se možná otevřela cesta k vývoji nových léků proti Alzheimerově chorobě | Zdroj:  Health.mil

Lidstvu se možná otevřela cesta k vývoji nových léků proti Alzheimerově chorobě

** Fyzická aktivita posiluje mozek proti Alzheimerově chorobě hned několika způsoby ** Vědci nyní odhalili mechanismus, který brání degeneraci mozku tvorbou nových neuronů a synapsí ** Otevírá se tak lidstvu cesta k vývoji nových léků proti Alzheimerově chorobě?

11.  9.  2018 | Jaroslav Petr | 1

Na Mars by mohla letět ryze ženská posádka | Zdroj:  NASA

Na Mars by mohla letět ryze ženská posádka

** Při meziplanetárních letech hrozí lidem poškození mozku radiací ** Bouřlivě diskutovaná studie NASA dokazuje, že na takové lety by bylo lepší posílat ženy ** Jsou zřejmě k poškození mozku odolnější než muži

3.  9.  2018 | Jaroslav Petr | 21

Proč je pro obézní lidi tak těžké shodit nadbytečná kila?

** Obézním lidem selhávají mechanismy, jež je mají chránit před nadměrným příjmem potravy ** Mozek tlouštíků ignoruje hormon leptin varující před hromaděním tukové tkáně v těle ** Vědci nyní odhalili, jak to udělat, aby mozek otupený obezitou leptin opět vnímal

27.  8.  2018 | Jaroslav Petr | 46

Kdo má nejlepší orientační smysl? Podle vědců Skandinávci!

** Vědci využili videohru „Sea Hero Quest“ ke globálnímu průzkumu navigačních schopností lidstva ** Na jedničku si vedli Skandinávci. Nejhůře dopadli Rumuni, Indové a Egypťané ** Výzkum prostorové orientace přináší výsledky, které jsou důležité i pro boj s Alzheimerovou chorobou

20.  8.  2018 | Jaroslav Petr | 4

Japonci se zmenšují, protože jejich ženy se honí za štíhlou linií

** Od roku 1980 se tělesná výška japonské populace pomalu, ale nezadržitelně snižuje ** Ženy ze Země vycházejícího slunce drží diety před otěhotněním i během těhotenství ** Japonští novorozenci jsou extrémně malí a tento handicap už po zbytek života nedoženou

13.  8.  2018 | Jaroslav Petr | 27

Mozek dokáže podporovat imunitní systém v boji proti nádorovým buňkám

** Když prožíváme příjemné pocity, tlumí náš mozek vybrané buňky kostní dřeně ** Napomáhá tak udržet imunitní obranu proti nádorům v plné pohotovosti. ** Budeme v dohledné době léčit rakovinu stimulací vybraných mozkových center?

31.  7.  2018 | Jaroslav Petr | 10