Zdraví

Téma Zdraví na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Smlouva Gwyneth Paltrow s Netflixem je vítězstvím pseudovědy | Zdroj:  Profimedia

Smlouva Gwyneth Paltrow s Netflixem je vítězstvím pseudovědy

** Kontroverzní značka Goop navázala spolupráci s Netflixem ** Goop je dlouhodobě kritizován za to, že propaguje nesmysly ** Některé jeho produkty navíc ohrožují zdraví spotřebitelů

20.  3.  2019 | Stanislav Mihulka | 19

Komentář: Chvála chemoterapie aneb zapomeňte na alternativní léčbu rakoviny | Zdroj:  Bill Branson (Photographer), Public domain

Komentář: Chvála chemoterapie aneb zapomeňte na alternativní léčbu rakoviny

** Pojmem „chemoterapie“ se v hovorové řeči rozumí léčba nádorových onemocnění podáváním cytostatik ** Přestože cytostatika jsou toxická a mají negativní vliv i na zdravé buňky, chemoterapie zachránila miliony životů ** Kvůli svým vedlejším účinkům je však bohužel záměrně démonizována stoupenci různých alternativních metod

20.  3.  2019 | Jiří Černý | 83

Genová terapie zbavila myší hluchoty

11.  3.  2019 | Jiří Černý | 13

Elektronické cigarety způsobují dýchací problémy, tvrdí americká studie

** Jsou elektronické cigarety škodlivé, nebo nejsou? ** Dle amerických vědců způsobují uživatelům problémy s dýcháním ** Zdravotní rizika jsou prý nezanedbatelná a poměrně vážná

6.  3.  2019 | Karel Kilián | 36

Žralok lidožravý nám poskytl recept na dlouhověkost | Zdroj:  <a href="https://commons.wikimedia.org/wiki/File:White_shark.jpg" >English: Pterantula (Terry Goss) at en.wikipedia</a>, <a href="http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0//deed.cs">CC-BY-SA-3.0</a>

Žralok lidožravý nám poskytl recept na dlouhověkost

** Vědci přečetli kompletní genom slavného „velkého bílého“ žraloka ** Odhalili recepty, jimiž evoluce zajistila tomuto tvorovi nezranitelnost či odolnost k nádorům ** Obávaný zabiják se proměnil v knihu, v které vědci hledají návod na prodloužení lidského života

5.  3.  2019 | Jaroslav Petr | 8

Utiskuje vás partner/ka v posteli? Ford našel řešení, inspirované systémem udržování jízdních pruhů

** Utiskuje vás partner nebo partnerka v posteli? ** Řešení od Fordu se inspiruje systémy udržování jízdních pruhů ** Lůžko detekuje polohu spáčů a posouvá je, aby leželi uprostřed

13.  2.  2019 | Karel Kilián | 12

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout