Země

O tématu Země jsme již napsali řadu článků. Dozvíte se z nich všechny důležité informace.

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Vědci hledali odpověď na otázku, zda je možné vyslat misi k mezihvězdné kometě Borisov. K čemu dospěli? | Zdroj:  Canada-France-Hawaii Telescope

** Ve Sluneční soustavě máme dalšího mezihvězdného cestovatele ** Mnozí tvrdí, že bychom k němu měli vyslat sondu ** Je něco takového proveditelné?

26.  9.  2019 | Stanislav Mihulka | 9

NASA ukázala, jak postupuje stavba rakety SLS, která dostane člověka zpět na Měsíc | Zdroj:  NASA/SSC

** NASA pokračuje ve stavbě rakety SLS, která má dopravit člověka na Měsíc a být páteří programu Artemis ** Raketa by mohla poprvé odstartovat za dva roky ** SLS využívá mnoho částí raketoplánu

24.  9.  2019 | Petr Kubala | 30

Astronomové odhalili dosud nejtěžší neutronovou hvězdu | Zdroj:  NASA

Astronomové odhalili dosud nejtěžší neutronovou hvězdu

** Astronomové odhalili extrémně těžkou neutronovou hvězdu ** Jde o pulsar J0740+662 o průměru cca 30 kilometrů ** Do tohoto prostoru se vejde hmota o váze 2,17 Sluncí

20.  9.  2019 | Stanislav Mihulka | 33

Rusko už ví, jak loni vznikla díra v kosmické lodi Sojuz, ale nechá si to pro sebe

** Na konci srpna 2018 byla v kosmické lodi Sojuz objevena díra ** Podle prvních zjištění vznikla už na Zemi vinou Rusů ** Rusko už ví, jak se incident stal.

19.  9.  2019 | Petr Kubala | 81

Jak to vypadá na povrchu údajně obyvatelné exoplanety K2-18b?  | Zdroj:  ESA/Hubble, M. Kornmesser

Jak to vypadá na povrchu údajně obyvatelné exoplanety K2-18b?

** Exoplaneta K2-18b je popisována jako obyvatelná. Na jejím povrchu ale budou panovat extrémní podmínky ** Planeta má mnohem blíže k Neptunu než k Zemi.

14.  9.  2019 | Petr Kubala | 6

Řítí se na Zemi asteroid? Na webu NASA zjistíte, jak je to doopravdy | Zdroj:  NASA/NEAR Project (JHU/APL).

Řítí se na Zemi asteroid? Na webu NASA zjistíte, jak je to doopravdy

** Řítí se na Zemi asteroid? Na stránce NASA najdete přesné a podrobné informace bez bulvární omáčky ** Ukážeme vám, jak informace číst ** Podívat se můžete i na aktuální pozici asteroidu v kosmickém prostoru

29.  8.  2019 | Petr Kubala | 1

Starhopper od SpaceX vyletěl do výšky 150 metrů [video]

** SpaceX provedla druhý let Starhopperu, což je testovací verze kosmické lodě Starship ** Při prvním letu se dostal do výšky 20 metrů, podruhé to bylo 150 metrů. ** Šlo o poslední let Starhopperu.

28.  8.  2019 | Petr Kubala | 37

Po 11 letech našli druhou planetu u legendární Bety Pictoris  | Zdroj:  P Rubini / AM Lagrange

Po 11 letech našli druhou planetu u legendární Bety Pictoris

** Astronomové objevili druhou planetu u legendární hvězdy Beta Pictoris ** První planetu vidíme přímo, druhou díky vlivu na hvězdu ** Obě planety jsou obřími světy

20.  8.  2019 | Petr Kubala | 3

Čína má velké problémy se stavbou své první domácí letadlové lodi. Proč je to tak obtížné? | Zdroj:  U.S. Navy

** Stavba letadlové lodi je nesmírně drahá a náročná ** Podle odborníků jde o jednu z největších technologických výzev dnešní doby ** Proč tomu tak je?

16.  8.  2019 | Stanislav Mihulka | 48