Barvy ovlivňují jednání zákazníků

Barvy ovlivňují jednání zákazníků

Společnost Oki, specialista na tištěnou podnikovou komunikaci, iniciovala rozsáhlý projekt v oblasti psychologie barev a jejich podvědomého působení. Tento výzkum potvrdil, že působení barev na vnímání lidí lze předvídat, a to bez ohledu na národnost, kulturu nebo pohlaví. Firmy tak budou moci díky těmto závěrům lépe odhadnout reakce spotřebitelů na použité barvy, což jim přinese významnou podnikatelskou výhodu.

Společnost Oki v této oblasti spolupracuje s Angelou Wright, odbornicí, která se dlouhodobě zaměřuje na podvědomé působení barev. Její teorie tvrdí, že lidskou reakci na barvy lze předvídat, že není čistě náhodná nebo subjektivní a odezvu lze odhadnout bez ohledu na národnost nebo pohlaví. Studie byla realizovaná v institutu Colour & Imaging Institute při University of Derby a tuto teorii ze 76,8 % potvrdila.

 

Teorie Angely Wright „UltraColour Theory“ je pro firmy jednoznačným přínosem. Díky ní bude možné vytvářet a používat ke komunikaci takové kombinace barev, které přesně a úspěšně předají klíčová sdělení. Firmy budou moci předvídat reakce zákazníků na reklamy, loga, hlavičkové papíry a další prostředky externí komunikace bez ohledu na národnost, pohlaví a kulturu.

 

Barva je dnes jedním z nejdůležitějších obchodních a marketingových nástrojů a její správné použití se stává velkou konkurenční výhodou.
„Oki jako specialista na barevný tisk věří, že barva je základem úspěchu v podnikání,“ komentuje závěry výzkumu Ing. Andrej Magyar, CSc., generální ředitel Oki Systems (Czech and Slovak). „Význam barevného tisku neustále roste, což potvrzuje i zvyšující se podíl prodeje barevných tiskáren a vyžití barevného tisku uvnitř firem.“

 

Průzkum probíhal ve Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku             a Švédsku. Od 29. dubna 2004 je zveřejněn na www.okieurope.com. 

 

- Konec -

 

 

Obrázky všech produktů jsou k dispozici ke stažení v sekci Corporate Information na stránkách www.okieurope.com

 

 

Pro další informace a podrobnosti se, prosíme, obracejte na agenturu

Mmd Public Relations, Hana Kučerová, tel.: +420 224 251 555,
e-mail:
kucerova@mmd.cz

 

 

Poznámky pro redaktory:

>         Společnost Oki Electric Industry (dále jen Oki) založená roku 1881
v Japonsku je výrobcem v oboru informačních a telekomunikačních systémů a elektroniky s ročním obratem zhruba 4,8 mld. USD (FY 2002). 

>         Oki po celém světě zaměstnává cca 22 500 lidí, z toho 5 600 zaměstnanců mimo Japonsko, 1 200 v Evropě. 

>         Oki Europe je evropská centrála divize Oki Data Corporation (ODC), která      se specializuje na výrobu a prodej počítačových tiskáren, faxů                      a multifunkčních zařízení. Oki Europe je součástí Oki Electric Industry. 

>         Prodeje ODC se realizují ze 48 % v Evropě, 28 % v USA, 20 % v Asii a 5 %   v OEM produktech.

 

 

Společnost Oki je hrdým sponzorem jachtařské regaty Oki European Challenge 2005. Další informace na www.okieurochallenge.com

 

Další informace o společnosti Oki Systems (Czech and Slovak), s. r. o., naleznete na www.oki.cz

 

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud