Zvířata

Na Živě.cz se tématu Zvířata věnujeme průběžně. Přečtěte si tyto články a budete vědět všechno důležité.

Jaké komunikační drony nelze hacknout? Ptáky a psy! | Zdroj:  U.S. Air Force

Jaké komunikační drony nelze hacknout? Ptáky a psy!

** Vybraná zvířata by mohla sloužit jako živá komunikační centra ** Nesla by vybavení, které by vojákům umožňovalo být v kontaktu ** Takové komunikační sítě by sice byly jen dočasné, ale odolné proti hackerům atd.

11.  5.  2020 | Stanislav Mihulka | 17

Živé lampičky: Nový systém dovoluje rostlinám vyzařovat do okolí desetkrát silnější světlo než dříve | Zdroj:  Planta LLC

** Bude nám na nočním stolku místo lampičky svítit pokojová květina? ** Nový systém produkce světla bioluminiscencí zajistili zatím genetici jen rostlinám tabáku ** V blízké budoucnosti ale začnou produkovat svítící běžné domácí květiny

5.  5.  2020 | Jaroslav Petr | 4

Koronavirus: Nový dezinfekční prostředek může odstranit SARS-CoV-2 z povrchů až na několik měsíců | Zdroj:  Jcs.mil

** Vědecké poznatky o koronaviru a jeho šíření ** Průběžně aktualizované informace z vědeckých laboratoří ** Příznaky, způsob šíření, průběžné statistiky

20.  4.  2020 | Vojtěch Malý,  | 275

Geneticky modifikovaní motýli chrání úrodu před škůdci | Zdroj:   James K. Lindsey, CC BY-SA 2.5

Geneticky modifikovaní motýli chrání úrodu před škůdci

6.  2.  2020 | Jaroslav Petr | 5

Rekordně polidštěná prasata jako dárci orgánů pro nemocné? Klinické zkoušky by mohly začít už do 5 let

** Vědci sérií zásahů do dědičné informace polidštili prasata ** A to natolik, že lidský imunitní systém proti jejich orgánům nijak zvlášť neprotestuje ** Kdy zachrání xenotransplantace život prvním lidem?

25.  12.  2019 | Jaroslav Petr | 3